newmind

مشاوره روانشناسی ذهن نو

newmind

مشاوره روانشناسی ذهن نو

  • ۰
  • ۰

علت بد طعم شدن شیر مادر به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور کلی در دوران شیردهی رژیم غذایی مادر بسیار بر میزان و یا حتی طعم شیر او تاثیر دارد. مادرانی که با شیر خود فرزند را تغذیه می‌کنند؛ گاهی متوجه اجتناب او از شیر خوردن و یا تغییر چهره در حین شیر خوردن می‌شود. این موضوع دقیقا به دلیل تغییر مزه شیر است و کودک نیز متوجه آن می‌شود. از این رو مادران باید در این مورد اطلاعاتی را کسب نمایند. از طرفی برخی از مواد غذایی با اینکه برای بدن مفید و لازم هستند؛ خوردن آنها طعم شیر را تغییر می‌دهد. مادران باید در این زمینه با متخصص مشورت کرده و رژیم غذایی متعادلی را داشته باشند.

برای دریافت مشاوره در زمینه علت بد طعم شدن شیر مادر در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی و مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

منبع:  علت بد طعم شدن شیر مادر

علت بد طعم شدن شیر مادر

 

در ابتدا باید به بررسی این موضوع بپردازیم که چطور برخی از غذاها طعم شیر را تغییر می‌دهند و یا اصلا تاثیری بر طعم آن ندارند. بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است؛ مشخص گردید که طعم و بوی برخی از مواد غذایی فرار هستند و بعد از مدت کوتاهی از بین می‌روند. مانند روغن، ماهی، چای و… . خوردن این مواد غذایی طعم شیر را تغییر نمی‌دهند. حتی گاهی برخی خوراکی ها می‌توانند رنگ شیر مادر را نیز تغییر دهند.

تغییر رنگ و بوی شیر مادر نباید مانعی برای خوردن خوراکی مختلف توسط مادر شود. چرا که مادران در دوران شیردهی باید به تغذیه خود بسیار اهمیت داده و خوراکی های متنوعی را مصرف نمایند. در این قسمت به توضیح برخی از خوراکی هایی می‌پردازیم که می‌توانند طعم شیر را تغییر دهند. برای آشنایی با نکات مربوط به مشکلات شیردهی کلیک کنید.

 انجماد و گرم کردن دوباره شیر مادر

یکی از عواملی که منجر به بد طعم شدن شیر مادر می‌شود؛ انجماد شیر مادر و گرم کردن دوباره آن است. بسیاری از مادران شیر خود را پمپ کرده و آن را در یخچال و یا فریزر نگهداری می‌کنند که همین موضوع منجر به انجماد و از بین رفتن خاصیت شیر در طولانی مدت می‌شود. در این حالت زمانی که مادر شیر را گرم کرده دوباره به کودک می‌دهد؛ چهره کودک تغییر کرده و حتی ممکن است از خوردن آن امتناع کند. این حالت نشان دهنده تغییر مزه شیر مادر است.

مصرف داروهای مختلف

یکی دیگر از انواع علت بد طعم شدن شیر مادر ، مصرف داروهای مختلف توسط مادر است. مادرانی که مبتلا به بیماری های خاص هستند و یا دارو مصرف می‌کنند؛ معمولا به همین دلیل به فرزندان خود شیر نمی‌دهند. چرا که طعم شیر آنها تحت تاثیر مواد شیمیایی تلخ شده و کودک تمایلی به خوردن نشان نمی‌دهد. برای آشنایی با لیست کامل داروهای مجاز و غیر مجاز در شیردهی کلیک کنید.

نوشیدن آب آلوده

مادران در دوران شیردهی حتما باید از آب های تصفیه شده و معدنی استفاده کنند. حتی آب های شهری نیز گاهی حاوی سمومی هستند که اگر وارد شیر مادر شود؛ سلامت کودک را نیز تحت تاثیر قرار داده و منجر به بروز بیماری می‌شود. در این حالت علاوه بر بد طعم شدن، شیر ناقل بیماری های مختلفی نیز می‌باشد.

استرس و اضطراب مادر

از استرس و اضطراب نیز می‌توان به عنوان علت بد طعم شدن شیر مادر یاد کرد. چرا که در این حالت تعادل هورمونی در بدن مادر به هم ریخته و همین موضوع طعم شیر را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. از طرفی گاهی مادران به دلیل داروهای اعصاب و روانی که مصرف می‌کنند؛ طعم شیرشان بد مزه می‌شود. از این رو شرایط روانی مادر در دوران شیردهی برای تغذیه کودک از اهمیت زیادی برخوردار است. حتما درباره نیازهای اساسی و اولیه کودکان بخوانید.

وارد شدن برخی از سموم به بدن

به علت بد طعم شدن شیر مادر در اثر خوردن غذاهای غیرارگانیک است که به مادران به طور جدی توصیه می‌شود که در این دوران از غذاهای کاملا طبیعی و سالم استفاده نمایند. امروزه بیشتر سبزیجات و میوه ها تحت تاثیر علف کش ها و آفت کش ها قرار گرفته اگر به درستی شسته و پخته نشوند؛ این مواد را به بدن انسان نیز منتقل می‌کنند. در این حالت هم علاوه بر طعم شدن شیر مادر باید انتظار انتقال بیماری های مختلف را نیز داشت. این حالت مادران و فرزندان را در معرض مسمومیت های شدید قرار می‌دهد.

نشانه های حساسیت به علت بد طعم شدن شیر مادر

در مورد علت بد طعم شدن شیر مادر، گاهی مادران متوجه این موضوع نشده تغییرات چهره و رفتار نوزاد را به عامل دیگری نسبت می‌دهند. اما در صورتی که شیر طعم بدی بدهد و مادر فرزند خود را مجبور به ادامه خوردن بکند؛ به زودی شاهد بروز برخی از علائم حساسیت و یا بیماری خواهد بود. برخی از این نشانه ها شامل موارد زیر می‌شود.

  • بروز علائم پوستی مثل کهیر، ورم ، اگزما
  • آبریزش بینی
  • اسهال
  • استفراغ
  • بی قراری و گریه کردن
  • احساس درد و ناراحتی
  • تغییر رنگ مدفوع

غذاهایی که در دوران شیردهی نباید از آنها مصرف کرد

برخی از مواد غذایی که علت بد طعم شدن شیر مادر هستند و بوی آنها نیز فرار نبوده و کودک را اذیت می‌کند نیز شامل موارد زیر می‌شود. البته مصرف آنها در دوران بارداری ضرری نداشته و بلامانع است. اما بهتر است مادران در صورت مصرف آنها برای مدتی به فرزند خود شیر ندهند. برای آشنایی با بهترین تغذیه سالم کودکان کلیک کنید.

✨مارچوبه

✨غذاهای تند

✨غذاهای دریایی

✨مصرف الکل

✨پیاز

✨داروهای مختلف

✨سیر

✨کلم بروکلی

✨قهوه

✨کنگر فرنگی

✨سیگار

علت تلخ یا ترش شدن شیر مادر

لپیاز یکی از آنزیم های بدن است که مقدار آن در دوران شیردهی در بدن زنان کم و زیاد می‌شود. این آنزیم برای عملکرد درست بدن ضروری است. اما در صورتی که مقدار آن در خون زیاد شود؛ منجر به تلخ یا ترش شدن شیر مادر می‌گردد. در این شرایط مادر از هیچ ماده غذایی جدیدی استفاده نکرده و این حالت به خاطر وجود این آنزیم ایجاد شده است.

برای از بین بردن علت بد طعم شدن شیر مادر چه باید کرد؟

به طور کلی برای غلبه بر علت بد طعم شدن شیر مادر ، نیاز به انجام کار خاصی نیست. چرا که بعد از مدتی تاثیر مواد غذایی مختلف در بدن از بین رفته و طعم شیر نیز به حالت اولیه برمی‌گردد. اما اگر افراد تمایل دارند تا این فرایند سریعتر طی شود؛ می‌توانند مایعات زیاد تری بنوشند. و یا در صورت مصرف دارویی خاص که طعم شیر را تغییر می‌دهد؛ از متخصص کمک بگیرند.

سخن پایانی

برخی از مادران تصور می‌کنند که نوزاد اصلا متوجه تغییر مزه و یا بوی شیر مادر نمی‌شود. در صورتی که نوزادان بسیار نسبت به بو و مزه حساس هستند و متوجه کوچک ترین تغییراتی نیز می‌شوند. از این رو مادران باید در این دوران بیشتر در مورد تغذیه خود دقت کرده و حتما در این زمینه از متخصص کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه علت بد طعم شدن شیر مادر در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی و مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول

مصرف چه دارو هایی در دوران شیردهی خطرناک است؟

به‌طورکلی بهتر است در طی دورانی که فرزندتان را شیر می‌دهید تا جای ممکن از داروها استفاده نکنید و یا استفاده از آن‌ها را زیر نظر متخصص انجام دهید. اما برخی داروها نظیر قرص‌های ضدبارداری حاوی استروژن، داروهای درمان سرطان، ضد اضطراب‌هایی مانند لورازپام یا اگزازپام می‌تواند خطرات بیشتری را ایجاد نماید.

نشانه های آسیب کودک در اثر مصرف دارو در دوران شیردهی چیست؟

استفراغ، اسهال، تغییر در وزن، بی‌خوابی و یا تحریک‌پذیری ازجمله نشانه‌هایی هستند که در این شرایط باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

  • ۰۳/۰۵/۱۱
  • newmiind newmiind

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی